CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, August 19, 2009

~PPSMI & NIK SAFIAH ABD. KARIM~

SAYA BERSAMA NIK SAFIAH


ok penah dgr x nme PROF. EMIRETUS DATUK DR. NIK SAFIAH ABD.KARIM??

kpd sesiapa yg pernah belajar BM diperingkat tinggi contohnya universiti ataupun IPG mesti penah gne TATABAHASA DEWAN kan?? emm dye nie one of the writer of TATABAHASA DEWAN..

by the way td dye dtg IPGMKTAA a.k.a maktab aku..
well dia dijemput utk PROGRAM BICARA BAHASA anjuran JPM..

ak mmg seyes kagum ngan dye coz semangat dye dalam memperjuangkan bahasa melayu..sggup kot dye kaji Bahasa Melayu ni n menulis buku TATABAHASA DEWAN..thanks to her..well,dye gak sgup bermati-matian demi memartabatkan bahasa melayu kita..tahniah n syabas buat prof..sy bangga n berterima kasih kpd beliau..

kedatangannye telah membuat aku berfikir..beliau bercerita mengenai PPSMI PERLU DIMANSUHKAN DEMI MEMARTABATKAN BAHASA MELAYU..beliau berkata mengenai implikasi pelaksanaan PPSMI kpd semua pelajar dan kepada bahasa melayu..tetapi disepanjang ucapan beliau saya cuba untuk mengesan bukti yg lebih kukuh tp kebanyakkan yang dikatakan beliau adalah benda2 biasa yg kebanyakkan org pn membincangkan benda yg sme..


aku n IZREEN pn apa lg trus la membebel kt belakang kerana beliau memberikan hujah yang tidak begitu konkrit..huhuhuhu..gagal memberikan bukti yang jitu..huuhuhu.. aku pn ape lg terus lah ke depan semasa sesi soal jawab dan mengutarakan pendapat aku yang bersetuju dengan PPSMI kerana ia langsung tidak memberi kesan terhadap martabat Bahasa Melayu..

nak tau x dye cakap pe kt ak?????

dye kata aku perlu semak balik jati diri aku cukup ke tak..huh..nsib la kan kne boom direct to the face.. as for me mcm biasa la sume org ad pendapat masing2..dye pejuang bahasa of course la memperjuangkan bahasa melayu..ttp bg generasi muda macam aku ni,kita melihat kepada positifnya PPSMI tu untuk kemajuan negara dalam mencapai wawasan 2020..benda baru dijalankan lebey kurang 5-6 dan bru 2 batch yg dikeluarkan..so,xbley la nk menyukat kegagalan atau kejayaan PPSMI ni..it may takes a few more years..penambahbaikkan akan terus berjalan..

tp ada jugak yang dye cakap tu betul..xsumenya salah..dye mempunyai semangat yang membara demi maruah kaum MELAYU n bahasa melayu sebagai lambang bangsa kita..dye juga seorang yg berpengetahuan luas serta mempunyai pandangannye tersendiri..

so,in conclusion everything in this world have PROS N CONS..t.q...

No comments:

Post a Comment